"SKU"

Wiele punktów sprzedaży boryka się z poważnymi problemami związanymi z ekspozycją i rozmieszczeniem wyposażenia sklepów. Klienci nie mogą znaleźć potrzebnego towaru, gdyż ich uwaga skupia się na produktach o najniższej dochodowości. Z tego powodu następuje spadek sprzedaży, a poziom usług spada do niskiego poziomu.

W rozwiązaniu zaistniałej sytuacji pomoże opracowanie planogramu sklepu.

Kiedy potrzebny jest planogram sklepu:

Spadek dochodów

Niezadowolenie klientów

Chaos na półkach sklepowych

"Złe" sąsiedztwo towarów

Niezrozumienie przez pracowników zasad i norm dotyczących ekspozycji towarów w sklepie.

Planogram sklepu pomaga w rozwiązaniu 3 głównych problemów:

1

Weryfikacja stref w punkcie sprzedaży w celu optymalizacji trasy docelowego przepływu klientów.

2

Kształtowanie rozmieszczenia asortymentu na wyposażeniu handlowym sklepu, zgodnie z danymi analizy sprzedaży i priorytetami sklepu.

3

Opracowanie bazowego algorytmu do dalszego kształtowania planogramów, standardów ekspozycji nowych kategorii, pracy z planogramami.

Etapy tworzenia planogramu sklepu

1

Przygotowanie założeń projektowych

2

Określenie unikalnej oferty handlowej dla placówki handlowej

3

Przeprowadzenie analizy wskaźników sprzedaży

4

Przygotowanie wizualizacji rozlokowania wyposażenia sklepu

5

Sporządzanie planogramów ekspozycji towarów

6

Sporządzenie dokumentów i instrukcji do dalszej pracy

W jaki sposób działa agencja "SKU"

1. Na podstawie danych o punkcie sprzedaży opracowywana jest indywidualna oferta handlowa, uzgadniany jest ostateczny koszt usług, okres i czas trwania prac. W tym celu będą nam potrzebne następujące informacje:
  • Adres (lokalizacja) sklepu;
  • Powierzchnia handlowa, format sklepu;
  • Schematyczny plan z oznaczeniami wszystkich obiektów wewnątrz sklepu;
  • Materiały foto-video obiektu handlowego;
  • Ilość kategorii;
  • Ilość SKU.
Zamów

Analizujemy wstępne dane, omawiamy cel pracy i stawiamy konkretne zadania. Na przykład, maksymalnie wydłużyć drogę dla kupujących w celu uzyskania docelowej trasy przepływu klientów.

2. Po sporządzeniu projektu rozpoczynają się prace nad zdefiniowaniem UPS dla placówki handlowej. Zadanie dzieli się na następujące etapy:
1

Analityka.

Określane są mocne i słabe strony sklepu. Na przykład, ujawniana jest celowość rozlokowania bieżących stref sklepu, z uwzględnieniem stosunku powierzchni sklepu i macierzy asortymentowej.

Ponadto niektóre firmy mogą być zainteresowane planogramami „termicznymi”. Pokazują one priorytet miejsc na wyposażeniu sklepu, zgodnie z zachowaniem konsumentów. Ten wariant jest odpowiedni dla tych, którzy zamierzają samodzielnie rozwiązywać kwestie aktualizacji macierzy asortymentowej, tworzyć nowe standardy dla nowych sklepów, określać zadania podziału na strefy.

2

Hipotezy.

Tworzone są hipotezy dotyczące rozmieszczenia wyposażenia handlowego i podziału na strefy zgodnie ze strukturą i specyfiką pomieszczenia.

3

Określenie stosownego wariantu.

W finalnym etapie przedstawiciele agencji generują planogramy dla każdego regału z listą SKU. Zleceniodawca otrzymuje nie tylko dokument, ale także algorytm do dalszego tworzenia planogramów, standardów ekspozycji nowych kategorii i SKU.

3. Prowadzimy pracę z danymi. Analiza pomaga wyodrębnić priorytetowe kategorie i towary. Praca podzielona jest na kilka etapów:
1

Analityka.

Analizujemy sprzedaż bieżącą i generujemy bazy danych dla produktów (zdjęcia, parametry towaru).

2

Analiza ABC

Przeprowadzamy analizę ABC macierzy asortymentowej. Po otrzymaniu informacji tworzymy kategorie:

A - 20 procent towarów generuje 80 procent rentowności.
B - 30 procent zasobów daje 15 procent efektywności.
C - 50% zasobów przekłada się na 5% zysków.

4. Przygotowujemy warianty rozmieszczenia wyposażenia sklepu, aby maksymalnie zoptymalizować trasę przepływu klientów.

Zleceniodawca przesyła wszystkie wymiary wyposażenia sklepu i odległości przejść, a my określamy najlepsze sposoby na skupienie uwagi potencjalnych klientów.

5. Sporządzamy planogramy kategorii towarów w strefie sprzedaży.

SKU kategorii towarów to dokument zawierający informacje w formie grafiki i tabel.

Część graficzna pokazuje prawidłowy porządek i konkretne miejsca rozmieszczenia. Uwzględniane jest położenie regałów i półek.

Część tabelaryczna lub schemat zawiera bardziej szczegółowe informacje - nazwę każdego SKU, ich wymaganą ilość i miejsce ich eksponowania.

Wspólnie elementy te pomagają merchandiserowi w szybkiej orientacji i umieszczeniu towarów w prawidłowych miejscach

Oblicz projekt
6. Przygotowujemy raport końcowy.

Agencja udziela rekomendacji dotyczących wyposażenia, asortymentu dla strefy kas i innych przydatnych informacji.

Na życzenie Zleceniodawcy opracowywane są SKU odrębnej kategorii/marki/podkategorii.

Uzyskaj poradę

Potrzebujesz szczegółowej porady?

Pozostaw zgłoszenie, a my skontaktujemy się z Tobą w ciągu 3 minut.

ZAPEWNIAMY USŁUGI MERCHANDISERÓW W 9 KRAJACH

Ponad 142 miasta na Ukrainie i w Polsce

Zamów prezentację