Wiele punktów sprzedaży boryka się z poważnymi problemami związanymi z ekspozycją i rozmieszczeniem wyposażenia sklepów. Klienci nie mogą znaleźć potrzebnego towaru, gdyż ich uwaga skupia się na produktach o najniższej dochodowości. Z tego powodu następuje spadek sprzedaży, a poziom usług spada do niskiego poziomu.
W rozwiązaniu zaistniałej sytuacji pomoże opracowanie planogramu sklepu.
Spadek dochodów
Niezadowolenie klientów
Chaos na półkach sklepowych
"Złe" sąsiedztwo towarów
Niezrozumienie przez pracowników zasad i norm dotyczących ekspozycji towarów w sklepie.
1
Weryfikacja stref w punkcie sprzedaży w celu optymalizacji trasy docelowego przepływu klientów.
2
Kształtowanie rozmieszczenia asortymentu na wyposażeniu handlowym sklepu, zgodnie z danymi analizy sprzedaży i priorytetami sklepu.
3
Opracowanie bazowego algorytmu do dalszego kształtowania planogramów, standardów ekspozycji nowych kategorii, pracy z planogramami.
Przygotowanie założeń projektowych
Określenie unikalnej oferty handlowej dla placówki handlowej
Przeprowadzenie analizy wskaźników sprzedaży
Przygotowanie wizualizacji rozlokowania wyposażenia sklepu
Sporządzanie planogramów ekspozycji towarów
Sporządzenie dokumentów i instrukcji do dalszej pracy
Analizujemy wstępne dane, omawiamy cel pracy i stawiamy konkretne zadania. Na przykład, maksymalnie wydłużyć drogę dla kupujących w celu uzyskania docelowej trasy przepływu klientów.
Analityka.
Określane są mocne i słabe strony sklepu. Na przykład, ujawniana jest celowość rozlokowania bieżących stref sklepu, z uwzględnieniem stosunku powierzchni sklepu i macierzy asortymentowej.
Ponadto niektóre firmy mogą być zainteresowane planogramami „termicznymi”. Pokazują one priorytet miejsc na wyposażeniu sklepu, zgodnie z zachowaniem konsumentów. Ten wariant jest odpowiedni dla tych, którzy zamierzają samodzielnie rozwiązywać kwestie aktualizacji macierzy asortymentowej, tworzyć nowe standardy dla nowych sklepów, określać zadania podziału na strefy.
Hipotezy.
Tworzone są hipotezy dotyczące rozmieszczenia wyposażenia handlowego i podziału na strefy zgodnie ze strukturą i specyfiką pomieszczenia.
Określenie stosownego wariantu.
W finalnym etapie przedstawiciele agencji generują planogramy dla każdego regału z listą SKU. Zleceniodawca otrzymuje nie tylko dokument, ale także algorytm do dalszego tworzenia planogramów, standardów ekspozycji nowych kategorii i SKU.
Analityka.
Analizujemy sprzedaż bieżącą i generujemy bazy danych dla produktów (zdjęcia, parametry towaru).
Analiza ABC
Przeprowadzamy analizę ABC macierzy asortymentowej. Po otrzymaniu informacji tworzymy kategorie:
A - 20 procent towarów generuje 80 procent rentowności.
B - 30 procent zasobów daje 15 procent efektywności.
C - 50% zasobów przekłada się na 5% zysków.
Zleceniodawca przesyła wszystkie wymiary wyposażenia sklepu i odległości przejść, a my określamy najlepsze sposoby na skupienie uwagi potencjalnych klientów.
SKU kategorii towarów to dokument zawierający informacje w formie grafiki i tabel.
Część graficzna pokazuje prawidłowy porządek i konkretne miejsca rozmieszczenia. Uwzględniane jest położenie regałów i półek.
Część tabelaryczna lub schemat zawiera bardziej szczegółowe informacje - nazwę każdego SKU, ich wymaganą ilość i miejsce ich eksponowania.
Wspólnie elementy te pomagają merchandiserowi w szybkiej orientacji i umieszczeniu towarów w prawidłowych miejscach
Oblicz projektAgencja udziela rekomendacji dotyczących wyposażenia, asortymentu dla strefy kas i innych przydatnych informacji.
Na życzenie Zleceniodawcy opracowywane są SKU odrębnej kategorii/marki/podkategorii.
Uzyskaj poradęPozostaw zgłoszenie, a my skontaktujemy się z Tobą w ciągu 3 minut.
Ponad 142 miasta na Ukrainie i w Polsce